onsdag 24 augusti 2011

Recention - Brasca Kinetic 2011

När man först kollar på Brasca Kinetic 2011 så ser man ingen skillnad från den äldre modellen. Men när du sätter ihop paddeln så känner du att den är betydligt lättare än den äldre och har en mindre diameter på skaftet. En annan fin detalj är den nya snygga svarta designen. När man väl får den i vattnet så ger den lättare vikten ett lite bättre grepp vattnet och det känns som jag får ett bättre drag i vattnet och paddlingen känns allmänt lättare. När jag paddlat ett tag känner jag dock en ovana i händerna av den smalare diametern vilket gör att jag får jobba hårdare med att greppa paddeln. Och det påverkar till viss del bollhanteringen men det kunde dock åtgärdas med att jag fixade ett grepp man kan köpa på internationella turneringar som Essen turneringen i Tyskland (ECA 2) eller så tejpar man fast något som kan fungera som ett grepp. Efter att jag paddlat ca en månad är tänker inte längre på det smalare skaftet. Jag är fortfarande lite orolig över att den ska hålla sämre än min äldre brasca, dels för att i början av säsongen så kom det ut en litauisk  kopia som var en "lättare" Brasca. De var då 6-700 kr billigare också. Dock så höll de inte så bra för två av de som köptes gick sönder väldigt fort. Men än har Brascan inte levererat något annat än kvalitè. När jag ställer mig i målet så känner jag mig snabbare i målet med den minskade vikten och det gäller även när jag ska blocka bollar i försvaret. Har du en brasca sen tidigare och inte elitsatsar eller känner att du vill/måste ha det senaste. Så kan du gott ha kvar den. Men själv känner jag att det var en bra förbättring av en redan bra produkt och det var på tiden de utvecklade den! Så bra jobb Brasca! Är ni sugen på testa en är det bara höra av sig jag har både en Max och en Min modell beroende på hur stor/stark du är.





Kort sammanfattning:
En bra paddel modell som blivit bättre,
har du en gammal Brasca och inte
elitsatsar så räcker din gamla bra.
+Lättare
+Bättre grepp i vattnet
+Svarta designen

-smalare skaft

Säljs i Sverige av Revalkayaks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar