torsdag 29 december 2011

Deventer styrkepass

Ett av världens bästa klubblag i Holland heter Deventer. De har länge haft spelare på högsta nivån i världen. Deventer är ett väldigt fysiskt lag och riktigt vältränade. Men här kommer ett av deras styrkepass.

Deventer

Styrkepasset är ett uthållighetspass där man kör fyra övningar tio reps tio gånger vilket blir 100 repetitioner per övning!

Övningarna är:
Bänkpress 
Chins / Latsdrag
Axelpress
Minusbänk

Jag prövade köra detta pass idag och det är riktigt tungt! Jag körde på vikterna Bänk 50kg, Latsdrag 60kg, Axelpress 20kg, Minusbänk 32kg. Långt ifrån mitt max på många övningar men jag tror det är bra att börja på lite lägre vikt för redan vid 4e varvet så blev det tungt eftersom enda vilan du har är när du går mellan övningarna vilket gör detta till ett tungt uthållighetspass. Jag ska pröva detta i några veckor och se om det känns bra. Jag vet att några av killarna i Linköping har kört detta ett tag och tycker det ger resultat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar