torsdag 8 december 2011

Bra saker till träning och tävling!

Efter ett antal år tävlande och tränande finns det ett antal saker som är bra att ha med sig. 
Det första som alltid är bra att ha till hands är silvertejp. Det du inte kan fixa med silvertep är inte värt att fixa!*

Det andra är vax till kanoten. Det jag tycker är bäst efter att ha prövat en hel del olika vax så är det sonax flytande hårdvax. Skapar en en hal yta och vaxet torkar snabbt vilket gör att du hinner även vaxa när det är kort om tid mellan matcherna, tänk då på att inte få det på händerna precis innan match då det sabbar greppet när du ska hantera bollen.

Det tredje är liniment av olika slag, de klassiska tiger balsam fungerar men en av mina favoriter är Aloe heat lotion.Samt ett medel som jag inte vet vad det heter som säljs i en kinesisk butik i Upplands väsby centrum och även ett medel som heter counterpain tror det endast går att få tag i utlandet dock (fråga Kalle från Köping för mer info)!


Nummer 4, värme lim och varmlufts pistol för att kunna montera, laga eller ändra vinkel på paddlar. Jag köpte en Black & Decker KX1650 för den är liten, smidig och relativt billig.

och nummer 5 blir IPad, efter man spelat en säsong med landslaget så märker man snabbt att det blir en hel del sittandes i minibuss och flyg. Ipad har en otrolig batteritid på 10h under användning. Det finns även roliga multiplayer spel som Risk eller så ser man en film/tv-serie, vilket gör att tiden flyger fram snabbare.


Locobase Repair handkräm grymt skönt att ha på händerna när man börjar få blåsor och ont i händerna efter en lång dag av paddlande. Finns på apoteket!


Öronproppar, när man är flera som reser och sover i närheten av varandra så är det skönt att bara sätta in öronpropparna och vara i sin egen lilla bubbla när man ska sova.


*Snabblim är det man använder när du misslyckats med silvertejp.

Surfshorts, jag brukar gilla att ha surfshorts på mig både när jag spelar och går runt mellan matcherna. Men det kan vara dyrt att köpa Oakley, Billabong osv. Men jag har hittat en kinesisk importsida som jag prövat med gott resultat. Detta får ni dock göra på egen risk. DHgate.com, finns även en hel del andra saker och leveransen tar 3-5 veckor så man ska inte ha bråttom. Tänk även på att det kan vara svårt att veta vilken storlek man vill ha!



Liggunderlag, det kan vara bra att ha till att förstärka bumpern eller stoppa i kanoten ifall det skaver någonstans. Behöver inte vara ett helt utan räcker oftast med en liten bit.

3.5 mm Aux kontakt perfekt eftersom de flesta bilarna nuförtiden har en aux ingång till bilstereon.


Tofflor eller paddel skor. Ett måste när man går till och från bryggan.



Drybag eller Ikea kasse, personligen föredrar jag drybag men det finns många som föredrar en Ikea kasse! Perfekt för blöta kläder.





Bidra gärna med egna idèer eller tillägg som för jag in det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar