lördag 1 september 2012

Dag 2 - Vem har slagit putte?

Började dag 2 med en härlig hotellfrukost, klassisk Scandic standard. Efter frukosten begav vi oss mot tävlingsplatsen för idag skulle vi spela träningsmatcher mot Nya Zeeland och Australien. David var våran reseledare idag och hade planerat en resa in i minsta detalj, det flöt på relativt bra trots vissa var sena ner i lobbyn.

Den polska lokaltrafiken fungerar relativt bra och vi kom fram till ena delen av den 2 km långa sjön. Vi valde då att gå resterande biten (2km) istället för att vänta 12 min på bussen. Skönt att röra lite på sig samt se den andra sidan av sjön.
Nu fick vi veta att bussen var lite sen och vi behövde skjuta upp matchen mot Nya Zeeland till efter lunch. På tävlingsplatsen äter vi i ett stort tält med ca 100 platser. Det var bra mat även här med mycket att välja på, hoppas det håller i sig till tävlingsdagarna.

Efter vi ätit kom äntligen bussen fram och de tappra krigarna som kört hela vägen från Sverige var äntligen framme. Bra jobbat! :).. Det hade gått relativt bra! När de nu var framme så hoppade vi i kanoterna och började tagga för match mot Nya Zeeland. Under Sverigelägret i år hade vi deras kapten James som headcoach och han stod redo på banan för att ge oss en ordentlig match (de var även ett gäng spelare till, men de känner jag inte). Matchen började lite segt och det kändes som en tungpaddlad bana. Men efter ett tag kom vi i gång och vi var de starkare laget!

I mellan matcherna så åt vi lite grann, Mats fick i sig lite extra proteiner när han åt sin frukt hittade han levande saker, han åt inte upp hela frukten sen :P

Det är även en ute bowlingbana i området så Jag, David, Mats och Kalle tog en match. Det var Kalle som krossade oss andra och den enda som klarade skam gränsen (100p).

När vi spelat klart gled Australien in med sina bilar och det var dags för nästa lag, Australien tog sig till World Games 2008 och slår vi dom har vi det som krävs för topp 5. I denna matchen märktes det att vi hade spelat en match tidigare på dagen och var på hugget. Vi spelade riktigt bra individuellt och som ett lag. Slutade med två måls vinst.

Känns riktigt bra inför VM nu! Hoppas ni följer oss med spänning!

btw. Putte hade ramlat med cykeln och David har fått tillbaka sin väska :)